Roztomilé malé lhářky - recenze

26. listopadu 2011 v 23:08 | NαΣnsi Seuτa |  Recenze knih

!!!OBSAHUJE SPOILERY!!!

Emily, Spencer, Aria a Hanna - kdo by je neznal? Přijde mi, že se o nich poslední dobou mluví snad všude. A vlastně není divu :)
Povím vám ten "strhující"(připravte plíny) příběh o tom, jak se mi tato skvělá kniha vůbec dostala do rukou.

Byla to vlastně úplná náhoda, a já jí rozhodně nelituji. Znáte seriál Charmed/Čarodějky? Nejspíš ano. A v něm hraje roli Piper Halliwell jistá Holly Marie Combs. Jako správný seriálový nadšenec jsem oficiální české stránky tohoto čarodějnického seriálu navštěvovala téměř denně - a hle, často se tam objevovaly obrázky Holly z "populárního seriálu Pretty Little Liars" v roli Elly Montgomerry. Nejdřív jsem si toho vůbec nevšímala, ale pak mi jednou zvědavost nedala a já si PLL vyhledala na ČSfd. Zaujaly mě, a proto na sebe okamžik, kdy jsem si pustila první díl seriálu nenechal dlouho čekat. Stala jsem se vášnivou fanynkou a po nějaké době jsem si vzpomněla, že seriál má předlohu v knižní podobě. Mé mysli se zmocnila jediná utkvělá myšlenka: tu knihu musím mít. Nakonec jsem ji získala za samojedničkové vysvědčení a byla v sedmém nebi.
A nyní už více o knize samotné.

ALISON - manipulátorka

S Alison DiLaurentisovou se setkáváme jen v úvodu a krátkých vzpomínkových příbězích hlavních hrdinek - i přesto se stala mojí oblíbenkyní. Jakožto vlastně všech lidí v PLL, nemyslíte? Blonďatá, modrooká, se srdcovitým jemným obličejíkem - tak popisuje tuto "záporačku" Sara Shepardová. Zkrátka dokonalá. Alison mě prostě vždycky zaujala, ač se mnohdy chovala sobecky a podrazácky. Chvíle s ní s prostě užívám.

SPENCER - rozvracečka rodiny

Spencer mám z "aktivních" účastnic PLL asi nejraději, možná proto, že se nejvíce povahově podobá Alison, možná ne. Například její chování k Andrewovi a podezřívání ho z toho, že je A. jsem naprosto nechápala a jedině v tu chvíli jsem se Spencer Hastingsovou nesouhlasila. Ale já jsem jí věřila. Já jsem tam byla, já jsem sledovala Melissinu dokonale sladkou vizáž, ale stejně jako Spencer jsem viděla tu sobeckost. A taky mi jí bylo hodně líto, protože z vystupování rodičů šlo jasně vyčíst "ty jsi ta druhá a vždycky budeš".

HANNA - zhubni-zhebni

Na Hanně a Moně mi vadilo především to, že když jsou to takové mrchy, tak proč mluví jako jeptišky? Poslední dobou stojí překladatelé za pendrek. Zkrátka mám Hannu Marinovou ráda, ale mrcha? Mrcha to není. A naprosto chápu její pohled na její vzhled - sama to mám taky tak. Kontroluju se v jednom kuse, možná až přehnaně. Ale já se prostě ošklivá vidím.
I když bych teda vracet jídlo do záchodu asi nemohla. Stejně jako u Spencer, i u Hanniny matky bylo vidět, že se o svou dceru příliš nezajímá.

EMILY - I kissed a girl

Emily Fieldsovou mám moc ráda, je mi asi nejvíc podobná ze všech těch dokonalých krásek zasypaných povinnostmi královen školy.
I její dějová linie byla velmi zajímavá, čekala jsem, jak to s Mayou a Benem dopadne, ačkoliv ze seriálu už jsem to věděla. Ben je zkrátka a jednodušše tupec. Jistě, bolí to, když vám holka zahne - a ještě k tomu s jinou dívkou. Ale takhle se zachovat? Tedy...

ARIA - svůdná Finka

Aria Montgomerryová se vlastně odstěhovala na Island, ale evidentně se jí nechce upozorňovat její spolužáky na to, že do Finska nejela a nebyla tam NIKDY. Hodně mě štval způsob skloňování jména Aria... Aria bez Ariy, voláme Ario, ne?
A oni tam pořád s nějakým "Aria bez Arii, voláme Arie" - to zkrátka nechápu, nesedí mi to tam. Ale jasně, chyba překladu.
I když mě bavil i Ariin "učitelský příběh", když se nad tím zamyslím, je vlastně vlastně můj nejméně oblíbený. :D

Co dodat? Skvělá kniha, tajuplná, nevíte, co přijde. Jak už asi ale jde vyčíst, charaktery postav jsou poněkud jednotné.